Doorlopende leerlijnen
training in-school

Hebben jullie binnen je vaksectie al eens goed gekeken naar het toetsprogramma over de hele schoolcarrière van leerlingen? De kwaliteit van toetsing beperkt zich namelijk niet tot de kwaliteit van de individuele toets. Voor het succesvol doorlopen van de opleiding is het van belang dat het toetsprogramma samenhangend en opbouwend is, een aansluit bij kerndoelen. Zijn de toetsen van het juiste niveau? Zijn de toetsvormen divers? Hoe is de formatieve functie vormgegeven? En stimuleert het programma de leerling? Met deze, en andere vragen, ga je interactief aan de slag.

Voor wie?
Deze training is voor docenten die de doorlopende leerlijn in hun toetsprogramma willen versterken. Deze training kent twee varianten: voor theorie- en praktijkvakken.

Je leert:
- de relatie tussen het PTO, PTA en hele toetsprogramma te benoemen,
- de vertaalslag van schoolvisie naar toetsprogramma te maken,
- ervaringen van vorig jaar constructief in te zetten,
- een efficiënt, dekkend en evenwichtig toetsprogramma te schrijven.

Theorie- of praktijkvakken?
Er is een groot verschil in toetsing bij theorie- en praktijkvakken. Daarom bieden we deze training in twee varianten aan, afgestemd op welk vak je geeft. Geef op in het inschrijfformulier aan welke variant je wilt volgen.

Groepsgrootte: 8-12 deelnemers per groep
Duur: 1 dag
Data en tijd: in overleg

TRAINING AANVRAGEN



    Aantal deelnemers
    Vul hier de e-mailadressen van de andere deelnemers in, gescheiden door komma's

    Meer weten over deze en andere trainingen? Download de brochure: